Sider

fredag den 19. oktober 2012

Havregrød med æble, nødder og karamel


Det står jeg da gerne tidligt op for!

Ak ja, det vidst ingen hemmelighed at jeg elsker grød, og at jeg elsker at finde variationer til den. Grød er noget af det bedste for mig, at starte dagen på. Mættende, sundt og en energibooster.

Jeg fik inspiration til at lave denne grød på denne blog: http://www.valdemarsro.dk. Det er en super fin blog, hvor jeg har hentet en masse inspiration. 

Ingredienser:
( 1 portion )
1 1/2 dl. havregryn
1 1/2 dl. mælk
1 1/2 dl. vand
1/2 æble
Lidt hakkede nødder. (Mandler er min favorit, men her er der brugt pekannødder)
1 spiseske karamel*

*Karamellen er lavet af kondenseret mælk. Kog ganske enkelt dåsen i en gryde med vand i 3 timer. Så får du en lækker karamel sauce.

Fremgangsmåde:
Kog havregrynene med mælk og vand. 
Hak nødder og skær æblerne ud i små skiver.
Hæld nødder, æbler og karamel udover grøden.

Værsgo!



3 kommentarer:

  1. Det både ser og lyder rigtig lækkert :D Det vil jeg helt klart prøve en dag.

    Hvor får du egentlig fat på karamellen henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal bare købe en dåse kondenseret mælk i dit nærmeste supermarked, og koge dåsen i en gryde i 3 timer. Og så der karamel når du åbner dåsen! Hvordan det bliver til karamel, er mig et mysterium....

      Slet