Sider

mandag den 26. november 2012

Græskar/Pastinak suppe!


Lækker vintersuppe

Her den anden dag, havde jeg lavet Ovnbagt Butternut Græskar. Dette efterlod mig et halvt græskar, og jeg tænkte at lave noget suppe ud af den, sammen med nogle pastinakker jeg havde liggende, og fryse det ned, så jeg havde aftensmad til nogen gange ;-)

Ingredienser:
1/2 butternut græskar
3 stk pastinak
1 rødløg
Hønseboullion
salt
peber
timian

Enkelt, sundt og lækkert

Fremgangsmåde:

Hak grønsagerne ud i store tern

Svits grønsagerne i lidt olie, sammen med et skvæt timiam

Hæld cirka 1.5 liter kogende vand op i, sammen med hønseboullionen
Lad det koge i 20 minutter, eller til grønsagerne er bløde

Blend det med en foodprocesser, og lad det koge igennem i et par minutter

Smag til med salt og peber

Værsgo!

Smager godt med lidt hjemmebag til :-)

Resultatet blev rigtig godt, og jeg havde bagt nogle grove boller, som bare smagte super godt til. Jeg har virkelig fået øjnene op for, hvor nemt det er at lave suppe, og ikke mindst billigt! En rigtig "tøm køleskab" ret! Nemt og lækkert!!









Ingen kommentarer:

Send en kommentar