Sider

lørdag den 21. juli 2012

Pølsehorn m/ grahamsmel, havregryn og gulerod!

PROJEKT BAGNING...


Mine første pølsehorn!

Jeg har lige haft en kanonfed tur til Berlin med 3 venner. Vi kørte med bus derned, og jeg tænkte at jeg ville lave noget lækkert vi kunne sidde og gnave på. Mine tanker kom straks hen på pølsehorn! Det er da lækkert at lige kunne fiske sådan nogen frem! Så det blev det til.

Jeg brugte denne opskrift som inspiration. 

Ingredienser:
Til 20 stk
50g. gær
5 dl. lunken vand
2 tsk. sukker
2 tsk. salt
2 spsk. olie
2 dl. grahamsmel
1 dl. havregryn
Hvedemel (indtil dejen har den rigtige konsistens)
2 gulerødder
1 pakke pølser
1 æg til pensling

Fremgansmåde:
Smuldre gæren i det lunkne vand. 
Tilsæt sukker, salt, olie, grahamsmel, havregryn og rør rundt.
Riv gulerødderne og tilsæt dem.
Tilsæt hvedemelen lidt af gangen, imens du rører rundt. Fortsæt til det er en fast dej.
Ælt godt igennem! 
Stil til hævning i en time eller til dejen er hævet til det dobbelte.
Ælt dejen, og giv den gerne nogle knytnæve slag til at banke luften ud ;) 
Del dejen i 2. Rul dem ud til store cirkler.
Del hver cirkel i 10 stykker.

Således..

Hvis du vil, kan du smører hver trekant med eksempelvis ketchup og sennep. Det gjorde jeg på nogle af dem.
Rul pølserne ind i hver trekant.
Stil dem på en bageplade, og lad dem hæve i et kvarter.
Pensel dem med et sammenrørt æg.

Der var liiige plads til dem alle..

Sæt dem i en 225 grader varm ovn indtil de er gyldne.

Værsgo!

"Gyldne"..

De blev kanon gode! Brødet fik den helt rigtige konsistens. De var et hit, og jeg vil helt sikkert lave dem igen, især når jeg starter i skole igen, så de lækre at kunne hive frem til frokost! ;)




2 kommentarer:

  1. Super lækkert! Har du regnet kalorieantallet i dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det ved jeg desværre ikke hvordan man gør :/

      Slet