Sider

fredag den 6. juli 2012

Havregrød m/ jordbær & hørfrø

Dejlig på en sommerdag.. (hvis en regnfuld tæller..)

Så er jeg tilbage fra Malta! Det var 10 skønne dage med afslapning, oplevelser og god mad! :) Jeg overvejer at lave et indlæg med den mad jeg fik dernede? Jeg tog nemlig billeder af al min mad, fordi man glemmer jo faktisk hurtig hvad man har spist :-) 

Nu det jo "sommer" herhjemme. Da jeg købte ind igår, stod der flotte røde danske jordbær til en 20'er og skreg efter at jeg skulle tage dem med hjem. Så det kom de. 
Imorges ville jeg så lave grød med jordbær. Det smagte jeg nemlig for nylig på Café Grød, og det smagte skønt! 

Dette er grøden jeg fik på Café Grød. Havregrød med jordbær vendt 
i rørsukker, skyr og ristede græskarkerner.

Jeg synes faktisk min egen version smagte ligeså godt, som den jeg fik på "Grød", det jo jordbærene der virkelig udgør smagen her! Jeg tilsat hørfrøene, fordi jeg ved de er sunde, og det giver lidt knas. Denne gang prøvede jeg også at skifte halvdelen af vandet ud med mælk. Det smager faktisk bedre sådan, det bliver mere luftigt :-)

Fremgangsmåde:
Til 1 person
1 dl. havregryn
1 dl. mælk
1 dl. vand
6 friske jordbær
1/2 dl. hørfrø
1 tsk. sukker

Fremgangsmåde:
Kog vand, mælk og havregryn op, sørg for at røre godt til imens.
Skær jordbær ud i små skiver.
Når grøden er færdig, hælles jordbær, hørfrø og sukker over.

Værsgo! 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar