Sider

onsdag den 13. juni 2012

Hjemmelavet humus med persille



Idag orkede jeg ikke at lave det store måltid mad. Når jeg er alene hjemme, så er jeg oftest mest i humør til enkelt hurtigt mad.
Efter at have luret lidt i skabene, så jeg til min store glæde, at jeg havde nogle kikærter på dåse, som jeg havde glemt alt om! :D Hvis der er noget jeg elsker, så er det altså humus! Min kæreste plejer at lave den lækreste humus - derfor er det altid ham der plejer at lave den! Nu kommer sandheden vidst frem. Jeg har aldrig lavet humus før.... Jeg gik straks igang med at søge efter opskrifter på nettet, men der er bare 100 forskellige varianter. Så jeg besluttede mig for, at give mig i kast, med at improvisere mig frem til min helt egen version :)

Ingredienser:

Sundt og lækkert!

1 dåse kikærter
2 spsk. skyr
Et godt skævt olivenolie
Et godt skvæt citronsaft
2 tsk. tahin
1 håndfuld persille
Hvidløg (Her skal man putte i efter hvor stærkt man vil have humusen. Jeg startede med 3 fed hvidløg, men da jeg elsker hvidløg i humus, tilføjede jeg et halvt kinesisk hvidløg. Smag dig frem!)
2 tsk. salt
Paprika

Fremgangsmåde:
Hæld alle ingredienserne i en foodprocessor og sæt den igang. Man kan også bruge blender eller stavblender.
Når humussen har en cremet konsistens, er den sådan set færdig :-) 
Drys lidt paprika på humussen til serverring.

Humus er så lækkert i mange retter. Selv kan jeg blive helt afhængig af humus på ristet rugbrød. 
Min aftensmad kom til at bestå af min vidunderlige nye humusversion, ristet rugbrød og lidt grønsager jeg havde liggende.

Værsgo!

Så enkelt - så vanvittig lækkert!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar